Faktura via SveaWebpay

 

 Svea_Primary_RGB_small.png

Allmänt
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av CyberPhoto överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso
Leveranser sker alltid till folkbokförd adress men du kan även logga in med ditt Bank ID och ändra leveransadressen på din försändelse. Din adress hämtas online i kundvagnen. Vill du däremot hämta i vår Lagershop (i Umeå) så går det bra. Vi kommer dock kräva legitimation av dig.

Vanliga frågor

Mitt köp blir nekat när jag väljer betalsättet faktura, varför det?
Det görs alltid en kreditkoll vid varje köptillfälle där vi kollar en rad olika saker. Har du frågor kring varför ditt köp blir nekat är du välkommen att kontakta SveaWebPay.

Jag har betalt fakturan men fått en påminelse, måste jag betala påminnelseavgiften?
Har du betalt fakturan de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen, vill du vara helt säker på att vi mottagit din betalning (det kan ta upp till tre bankdagar innan vi ser din betalning) kan du alltid kontakta SveaWebPay.

Jag har fått en påminnelse trots att jag har returnerat varorna.
Kontakta SveaWebPay så hjälper vi dig!

Jag har fått fakturan men inte några varor.
Självklart ska du inte betala fakturan om du inte fått några varor, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag beställa en fakturakopia?
Har du tappat bort din faktura kan du få en ny från SveaWebPay För att kunna skicka ut fakturakopia behöver vi följande uppgifter; Ditt namn, fullständigt fakturanummer alternativt ditt person/organisationsnummer samt vilken butik du handlat i.

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?
Du kan kontakta SveaWebPay om du vill flytta fram förfallodatum på din faktura under förutsättning att fakturan inte är förfallen. Förfallodatum kan som längst flyttas fram 10 dagar. Det gäller dock inte på kontoavi/fakturor.

Kan jag dela upp min faktura?
Självklart kan du det! På de flesta fakturor från SveaWebPay finns ett lägsta belopp att betala. Observera att betalningen måste vara SveaWebPay tillhanda senast på förfallodagen för att delbetalningen ska vara giltig. Du kommer därefter få en kontoavi skickad till dig i mitten på varje månad tills hela beloppet är slutbetalt.