Allmänna frågor

Här skickar du allmänna frågor till oss. Du kanske har frågor kring hemsidan, kampanjer, sortiment eller annat. Vi svarar på alla frågor i turordning som de kommer in till oss.

Kan jag se/följa min beställning?

När du har lagt en beställning hos oss kan du logga in via vår hemsida för att se aktuell status på din beställning. Klicka på Logga in uppe till höger på vår hemsida och ange mejladress och lösenord. Klicka därefter på Mina sidor och välj Orderhistorik. Där kan du se dina beställningar och klicka på dem för mer information. 

Din inloggning skapas automatiskt när du lägger din första beställning. Ett mejl med inloggningsuppgifter ska per automatik vara skickat till dig. Har du inte fått mejlet eller glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt via inloggningssidan . Kom ihåg att kolla skräppostfiltret om du inte får något mejl med nya inloggningsuppgifter.

Kan jag ändra eller avboka min beställning?

Om du vill ändra något i en befintlig order som ännu inte har packats hjälper vi dig gärna med det. Om telefonväxeln är öppen rekommenderar vi att du i första hand ringer vår kundtjänst för att få hjälp med ändringar i ordern, då det annars finns en risk att ordern hinner packas innan ditt mejl hanteras. Kontakta oss här.


Kan jag få min beställning dellevererad?

Ditt kvitto eller din fakturakopia mejlas ut till dig ca klockan 18:00 samma dag som ordern packas och skickas från oss. Ibland fastnar mejlet i ditt skräppostfilter, så om du saknar din faktura/ditt kvitto kan du behöva kolla skräppostfiltret i din mejlinkorg.

För dig som har handlat och betalat med Klarna Checkout finns möjligheten att via denna länk logga in på Klarnas hemsida för att se aktuella avbetalningar eller fakturor.

Saknar du ett kvitto eller en faktura på en gammal beställning hos oss kan du kontakta oss, så ska vi försöka hitta det du söker. 

 

Frågor om fakturor och kvitton.

Ditt kvitto eller din fakturakopia mejlas ut till dig ca klockan 18:00 samma dag som ordern packas och skickas från oss. Ibland fastnar mejlet i ditt skräppostfilter, så om du saknar din faktura/ditt kvitto kan du behöva kolla skräppostfiltret i din mejlinkorg.

För dig som har handlat och betalat med Klarna Checkout finns möjligheten att via denna länk logga in på Klarnas hemsida för att se aktuella avbetalningar eller fakturor.

Saknar du ett kvitto eller en faktura på en gammal beställning hos oss kan du kontakta oss, så ska vi försöka hitta det du söker.  

 

Frågor om lagerstatus.

Du ser alltid aktuell lagerstatus när du bläddrar bland produkterna på vår hemsida, strax under produktens namn. Finns varan i lager syns en grön bock och texten I lager visas. 

Har du klickat in dig på produkten visas istället lagerstatusen strax under produktens pris.

I lager = Varan finns i lager.

Beräknas in 2021-05-05 = Preliminärt leveransdatum

Tillfälligt slut = Varan är tillfälligt slut, men fler är på ingång

Beställningsvara = Varan beställs från vår leverantör när du lägger din beställning hos oss. Leveranstiderna kan variera, men vi uppdaterar din orderstatus när vi får ett beräknat leveransdatum från vår leverantör. Har du frågor om uppskattad leveranstid kan du kontakta oss här. 

Ibland, och speciellt vid högt tryck, kan det blir dubbelbokningar i vårt system av begagnade produkter. Då dessa produkter är unika är det inte möjligt för oss att sälja en likvärdig vara till båda parter. Vi går efter regeln först till kvarn och vi försöker alltid att hjälpa dig som har drabbats så långt det är möjligt när dessa tillfällen uppstår.

Frågor om leveranstid.

Om allt på din beställning finns i lager skickas din order från oss samma dag som du lägger beställningen, förutsatt att du beställer på en helgfri vardag innan klockan 16:30. Normalt är det 1-3 dagars leveranstid med PostNord. 

Du kan spåra dina order (gäller: spårbara försändelser såsom Collect, Hempaket och Företagspaket, gäller inte: Brevförsändelser) genom att logga in på vår hemsida, klicka på Mina Sidor, välja Orderhistorik och sedan klicka på den aktuella ordern. Där hittar du ett spårnummer som du kan använda för att spåra paketet via PostNords hemsida.

Om något saknas i försändelsen. 

Har du beställt flera varor, men upptäckt att något saknas i ditt paket? Då har vi mest troligt gjort en delleverans av din order. Detta ska då finnas angivet på din kvittokopia, i fältet Kommentar som är placerat på den nedre delen av kvittot eller fakturan, till vänster om totalbeloppet.

Kontakta oss.

Du kan kontakta oss genom att antingen fylla i mejlformuläret här nedan, eller via telefonnummer 090-200 70 00, välj alternativ 3 för att komma till kundtjänst. Telefontid vardagar är 09:30-12:00 och 13:00-17:00

Kontaktformulär