- Captains log
- Quiz
- Omröstningar
- Kameramuseum
- Svenska uppfinningar
- Hur du fotograferar norrsken
- Norrsken, vad är det?
- Fotografera månen
- Du behöver ett L-bracket!
- Nikon Nikkor 24mm f/2,8
- Minolta RF Rokkor 250mm
- TTartisan 100mm f/2,8
- Mamiya SX 50mm f/1,8
- Tominon 135mm f/4,5
- Krisberedskap 72h väska
- Soligor Dualfocal 28/35mm
- Sigma 90mm f/2,8 DG DN
- Udda objektivmärken
- Julgransbokeh
- Meopta Belar 75mm f/4,5
- Liesegang Coronar 135mm
- Meopta Belar 50mm f/4,5
- Fujinon GF 20-35mm f/4
- Minolta F.Rokkor-QF 200mm
- Rodenstock Ysaron 150mm
- Fujinon-EP 135mm f/5,6
- MTO 1000A
- Novoflex 400mm f/5,6
- Canon 40mm f/2,8 från A35F
- Konica Hexanon 38mm f/2,8
- Minolta Rokkor 38mm f/2,7
- Minolta RF-Rokkor 250mm
- Dr Weth Telestigmar
- Radioaktiva objektiv
- Taronar 45mm f/1,8
- Svalbard: Longyearbyen
- Svalbard: Pyramiden
- Svalbard: Gruva 7
- MC TeleZenitar-M 135mm
- MC APO TeleZenitar 135mm
- Rom 2022: Altre immagini
- Rom 2022: Piramide di Caio
- Rom 2022: Villa d'Este
- Rom 2022: La stravaganza
- Canon 50mm f/1,2 LTM
- Carl Zeiss Tessar 115mm f/3,5
- Zeiss-Opton Sonnar 85mm
- Carl Zeiss Jena Sonnar 50mm
- Carl Zeiss Planar 35mm f/3,5
- Canon 85mm f/1,5 LTM
- Minolta MD 35-70mm f/3,5
- Minolta MD 35mm f/2,8
- SL-Angulon 35mm f/2,8
- Minolta MC 100mm f/2,5
- Piesker & Co 250/5,5
- Mamiya C 210mm f/4
- Mamiya C 300mm f/5,6
- Mamiya C 500mm f/8
- Pentax-A 645 600/5,6 ED IF
- TTArtisan 50mm f/0,95
- Hasselblad 45mm f/4 (Xpan)
- Nikkor-S 50mm f/1,4
- ALPA-Tele-Xenar 90mm f/3,5
- ALPA Alitar 180mm f/4,5
- Fujinon L 50mm f/2,8
- Fujinon L 50mm f/2
- PA-Curtagon 35mm f/4
- Topcor 135mm f/4
- Miranda EC 50mm f/3,5
- Soligor 50mm f/1,9
- Miranda EC 50mm f/1,8
- UV Topcor 50mm f/2
- Miranda EC 50mm f/1,4
- UV Topcor 35mm f/3,5
- UV Topcor 28mm f/4
- Miranda EC 135mm f/2,8
- Miranda 50mm f/1,8
- Topcor 28mm f/2,8
- Aetna Rokunar 135mm f/2,8
- Alla Helios-44 mot varandra
- Nikkor 35mm f/2
- Angenieux Alfitar 90mm f/2,5
- Kern-Switar 50mm f/1,8
- ALPA-Curtagon 35mm f/2,8
- Olympus G Zuiko 42mm f/1,8
- Olympus OM 55mm f/1,2
- Oshiro 35mm f/2
- Jupiter-11 135mm f/4
- Soligor C/D 35mm f/2
- A.Schacht Ulm 50mm f/1,8
- Soligor C/D 200mm f/2,8
- Olympus OM 35mm f/2
- Nikkor 300mm f/4,5
- Tokina 500mm f/8
- Pentax Takumar 135mm f/2,5
- Olika typer av bokeh
- Pentax Takumar 135mm f/2,5
- Agfa (Chinon) 50mm f/1,4
- Agfa (Chinon) 50mm f/1,9
- Canon FDn 35mm f/2,8
- Canon FDn 28mm f/2,8
- Canon FD 24mm f/2,8
- Ricoh 50mm f/2
- Leica Telyt-R 250mm f/4
- Leica Elmar-R 180mm f/4
- Leica Elmarit-R 135mm f/2,8
- Leica Summicron-R 90mm f/2
- Leica Elmarit 100mm f/2,8
- Leica Macro-Elmarit-R 60mm f/2,8
- Leica Elmarit-R 35mm f/2,8
- Nikkor 105mm f/1,8
- Nikkor-PC 105mm f/2,5
- Voigtländer Septon 50mm f/2
- Super-Dynarex 135mm f/4
- Skopagon 40mm f/2
- Color-Skopar X 50mm f/2,8
- Barndomsfärger
- Lista Rollei & Mamiya objektiv
- SMC Pentax-M 85mm f/2
- Rikenon 55mm f/1,4
- Konica AR 50mm f/1,4
- Iscotar 50mm f/2,8
- Edixa-Xenon 50mm f/1,9
- EBC Fujinon-T 200mm f/4,5
- Carl Zeiss Tessar 50mm f/2,8
- Carl Zeiss Tessar 50mm f/2,8
- Contarex objektivlista
- Olympus OM 50mm f/3,5
- Carl Zeiss Skoparex 35mm f/3,4
- Alpa-tele-Xenar 135mm f/3,5
- Chiyoda Kogaku 50mm f/2
- Macro-Takumar 50mm f/4
- Jupiter-12 35mm f/2,8
- Carl Zeiss Sonnar 50mm f/2
- Jupiter-8M 53mm f/2
- Voigtländer Skopar 25mm f/4
- Jupiter-8 50mm f/2
- Carl Zeiss Sonnar 135mm f/3,5
- EBC Fujinon 50mm f/1,4
- Takumar 200mm f/3,5
- Industar 50mm f/3,5 M39
- Zeiss-Opton Sonnar 50mm f/1,5
- MOG Domiplan 50mm f/2,8
- Canon FD 200mm f/2,8 S.S.C.
- SMC Pentax-M 35mm f/2
- EBC Fujinon 100mm f/2,8
- Konica Hexanon AR 200mm f/3,5
- Zeiss Sonnar 50mm f/1,5
- Canon FD 35mm f/2 konkav
- Yashica ML 15mm f/2,8
- Will-Wetzlar 150mm f/3,0
- Hemförråd
- Ludwig Bertele
- aus Jena 135mm f/4
- Leitz Colorplan 90mm f/2,5
- Carl Zeiss Sonnar 100mm f/3,5
- Yashinon-DX 50mm f/1,4
- Redigering
- Minolta M-Rokkor 40mm f/2
- Konica Hexanon AR 85mm f/1,8
- Pannkakor
- Nikkor GN 45mm f/2,8
- Lensball inne
- Lensball ute
- Fotografera rök del 2
- Chinon 45mm f/2,8 Pancake
- Yashica ML 100mm f/3,5
- Corona 75mm f/3,5
- El-Nikkor 105mm f/5,6
- El-Nikkor 75mm f/4
- Agfa Magnolar 105mm f/4,5
- Rolleinar MC 55mm f/1,4
- Rollei HFT Planar 50/1,8
- Helios ursprung
- Fotografera rök
- Mamiya-Sekor E 28mm f/2,8
- Zeiss Sonnar 90mm f/2,8
- Zeiss Biogon 28mm f/2,8
- Zeiss Planar 100mm f/2
- Soligor 135mm f/2
- APO-Lanthar 50mm f/2
- Olympus OM 50mm f/1,4
- Canon FDn 50mm f/2
- Mamiya CS 200mm f/3,5
- Olympus 85mm f/2
- Helios-44 58mm f/2 M39
- Chinon 135mm f/2,8
- Albinar 135mm f/2,8
- Makinon 28mm f/2,8
- Carl Zeiss Flektogon 35mm f/2,4
- Carl Zeiss Pancolar 50mm f/1,8
- Rom 2020
- Olympus OM 200mm f/4
- Olympus OM 200mm f/5
- Mamiya-Sekor C 80mm f/4 Macro
- Mamiya-Sekor C 150mm f/3,5
- Xenar 50mm f/3,5
- Olympus OM 50mm f/1,2
- Olympus OM 40mm f/2
- Vega 12B 90mm f/2,8
- Viggenkameran
- Lek med UV-ljus, del 2
- Lek med UV-ljus, del 1
- Jag sågar en optik
- Olympus OM 300mm f/4,5
- Primotar 135mm f/3,5
- Olympus OM 180mm f/2,8
- Volna 80mm f/2,8
- MOG Primoplan 58mm f/1,9
- Yashica ML 55mm f/4 Macro
- Vivitar S1 90mm f/2,5
- Mamiya-Sekor C 80mm f/1,9
- Canon FDn 50mm f/1,2L
- Micro-Nikkor 55mm f/3,5
- Canon FDn 50mm f/3,5 Macro
- Canon FDn 135mm f/2,8
- Canon FDn 85mm f/1,8
- Olympus OM 135mm f/2,8
- Olympus OM 135mm f/3,5
- Konica AR 50mm f/1,7
- Tamron 300mm f/5,6 äldre
- Tamron SP 90mm f/2,5
- Tamron 105mm f/2,5
- Rokkor QF 50mm f/3,5
- Mamiya-sekor ES 135mm f/2,8
- Konica AR 55mm f/3,5 Macro
- Minolta QF 200mm f/3,5
- Ennalyt 135mm f/2,8
- Pressman 135mm f/2,8
- Olympus 100mm f/2,8
- Konica AR 50mm f/1,8
- Konica AR 135mm f/3,5
- Konica AR 200mm f/4
- Kilfitt Kilar 40mm f/2,8
- Canon FL 55mm f/1,2
- Canon FL 50mm f/1,4
- Yashica ML 42-75mm
- Carl Zeiss Jena Biotar 58mm f/2
- Takumar 55mm f/2,2
- Minolta PF 58mm f/1,4
- Mamiya-Sekor SX 105/2,8
- Rokkor QE 100mm f/3,5
- Yashinon 50mm f/2
- Pentax SMC Takumar 105mm f/2,8
- Mamiya-Sekor CS 50mm f/1,7
- Prinz Galaxy 200mm f/4,5
- Pentax Super-Takumar 200mm f/4
- Curtagon 35mm f/2,8
- Pentax Super-Takumar 85mm f/1,9
- Konica Hexanon AR 40mm f/1,8
- Konica Hexanon 52mm f/1,8
- Heliar 50mm f/3,5 på Sony A7R III
- Minolta 90mm f/4 på Sony A7R III
- Summilux 50mm f/1,4 på A7R III
- Ultron 35mm f/1,7 på Sony A7R III
- Super-Elmar 21mm f/3,4 på A7R III
- Nokton 50mm f/1,2 på A7R III
- Noctilux 50mm f/0,95 på A7R III
- Leitz Dimaron 100mm f/2,8
- Leitz Wetzlar Hektor 85mm f/2,8
- Leitz Elmaron 150mm f/2,8
- Leitz Elmaron 150mm f/2,8 (old)
- Leitz Wetzlar 200mm
- Leitz Wetzlar Elmaron 250mm f/4
- Will Wetzlar Wilon 75mm fmm f/4,5
- Yashica ML 135mm f/2,8 c
- Tamron 135mm f/2,8
- Yashica ML 35mm f/2,8
- Tamron 300mm f/5,6
- Yashica DSB 50mm f/1,9
- Leica Telyt 400mm f/6,8
- Soligor 55mm f/2,8 Macro
- Tokyo Koki 135mm f/3,5
- Tele-Tanar 135mm f/3,5
- Leica Elmar 9cm f/4 (ren)
- Leica Elmar 9cm f/4 (dis)
- Sankyo Komura 200mm f/3,5
- Leitz Focotar 50mm f/4,5
- Orestegor 200mm f/4
- Yashinon-DX 200mm f/4
- Yashinon-DX 135mm f/2,8
- Grönland 2019: Ilulissat
- Grönland 2019: Nuuk
- Island 2019
- Canon FD 100mm f/2,8 S.S.C.
- Canon FDn 135mm f/3,5
- Leica Summicron-R 50mm f/2
- Leica Summicron-R 50mm f/2 old
- Leica Summilux-R 50mm f/1,4
- Leica Noctilux 50mm f/0,95
- Canon FL 50mm f/1,8 (sen)
- Canon FL 50mm f/1,8 (mellan)
- Canon FL 50mm f/1,8 (tidig)
- Leica Summarit 90mm f/2,5
- Minolta MC 50mm f/1,7
- Minolta M-Rokkor 90mm f/4
- Canon FDn 50mm f/1,8
- Minolta PE 200mm f/4,5
- Soligor 50mm f/1,8
- Minolta MD 45mm f/2
- Leica Elmarit-R 28mm f/2,8
- Canon FD 50mm f/1,4
- Leica Hector 135mm f/4,5
- Minolta MD 50mm f/2
- El-Nikkor 50mm f/2,8
- El-Nikkor 50mm f/4
- Angulon 120mm f/6,8
- Durst Neotaron 75mm f/4,5
- Alto 80mm f/4,5
- P. Angenieux Paris 88mm f/4,5
- Kowa 90mm f/4,5
- Rodenstock Eurygon 40mm f/4
- Canon FDn 50mm f/1,4
- Soligor C/D 135mm f/2,8
- Formula 5 135mm f/2,8
- Minolta MDn 50mm f/1,7
- Canon R 50mm f/1,8
- Yashica ML 50mm f/1,4
- Yashica ML 50mm f/1,7
- Yashica ML 50mm f/1,9
- Yashica ML 50mm f/2
- Fujinon 35mm f/2,8
- Prakticar 135mm f/2,8
- Prakticar 50mm f/1,8
- Prakticar 50mm f/2,4
- Prakticar 28mm f/2,8
- Rom 2019
- Carl Zeiss Planar 50mm f/1,7
- Carl Zeiss Planar 50mm f/1,4
- Nikkor 135mm f/2,8
- Nikon E 135mm f/2,8
- SMC Pentax-M 50mm f/4 Macro
- SMC Pentax-M 28mm f/3,5
- Fujinon GF 63mm f/2,8 R WR
- Zenzanon 75mm f/2,8
- X-Fujinon 50mm f/1,6
- X-Fujinon 50mm f/1,9
- X-Fujinon 55mm f/2,2
- Jupiter-9 85mm f/2
- Zeiss Tessar 45mm f/2,8
- Bangkok 2019
- Hasselblad 80mm f/2,8
- Yashinon 5,5cm f/1,8
- Filmformat
- Sagrada Familia
- Färöarna 2018
- Berlin 2018
- Paris 2018
- Olympus 50mm f/1,8
- Takumar 50mm f/1,4
- Takumar 120mm f/2,8
- Rodenstock 135mm f/4
- Industar-50-2 50mm f/3,5
- Helios-40-2 85mm f/1,5
- Pentax 50mm f/1,4
- Nikkor 50mm f/1,4
- Nikkor 105mm f/2,5
- Nikkor 180mm f/2,8
- Cosina 40mm f/2,5
- Laowa 25mm f/2,8 2,5-5x
- Chinon 50mm f/1,7
- SMC Pentax-M 40mm f/2,8
- SMC Pentax-M 50mm f/2
- Angenieux 70-210mm f3,5
- Nikkor 50mm f/1,8
- Nikkor 50mm f/2
- Nikon E 50mm f/1,8
- Nikkor-H 28mm f/3,5
- Nikkor-O 35mm f/2
- Meyer-Optik-Görlitz
- Nikkor 85mm f/2
- Nikon E 100mm f/2,8
- Nikon AF 55mm f/2,8
- MOG Triopolan 100mm f/2,8 (New)
- MOG Trioplan 100mm f/2,8 (old)
- MOG Telemegor 180mm f/5,5 V
- MOG Telemegor 250mm f/5,5
- Volna 50mm f/2,8
- Zeiss Tessar 50mm f/2,8 T
- Zeiss Tessar 50mm f/2,8
- E. Ludwig 50mm f/2,9
- Steinheil 50mm f/2,8
- Pentacon 50mm f/1,8
- Fujinon 55mm f/2,2
- Helios-44 58mm f/2
- Helios-44M 58mm f/2
- Helios-44M-4 58mm f/2
- Olympus OM 180mm f/2,8
- Pentax 6x7 200mm f/4
- GFX + PK
- Carl Zeiss 85mm f/2,8
- Bokina
- Mamiya-Sekor EF 50mm f/1,7
- Mamiya-Sekor E 135/3,5
- Pentax 6x7 55mm f/4
- Voigtländer Heliar 50mm f/3,5
- Etthundratrettiofemmor
- Auto 110
- Bokehbubblor
- Tyskland 2017
- Hemliga svenska rum: Öja
- Tokyo 2017
- Island 2017
- Hawaii 2017
- Nikon 1917-2017
- Canon 1933 - 2017
- Norge 2016
- Rom 2015
- Island 2015
- Världens ljusstarkaste objektiv
- Övergivna rum
- The memory remains
- Leica M på Sony A7
- Kutens bensin
- Tingstäde fästning
- Billiga närbilder
- Att fotografera med bälg
- Italien 2013: San Marino
- Italien 2013: Florens
- Italien 2013: Garda
- Italien 2013: Lamborghini
- Italien 2013: Ducati
- Italien 2013: Ferrari
- Italien 2013: Italia
- Irland 2013
- Photoshoot 2013
- Dubbelåtta
- CCTV-optik del 2 av 2
- CCTV-optik del 1 av 2
- Gotland 2013 del 3 av 3
- Gotland 2013 del 2 av 3
- Gotland 2013 del 1 av 3
- Tamron 90mm - bilder
- Wien 2013
- Helsinki 2012
- Olofsfors bruk
- Budapest 2012
- Kollaps
- Ducati
- Guide till Leica M-optik
- Udda, fula och snygga
- Nitton minuter
- Biggles
- Airshow Skellefteå 2011
- Först i Sverige
- Rom 2011
- Nikon D3
- Vilse i min trädgård
- Vilse i hösten
- Scotland 2010
- Budapest 2010
- Canada 2010
- Scotland 2009
- Med 300mm ute i hösten
- Bokeh (2009)
- Star wars
- Tre gringos ute i hösten
- Med Nikon i Japan 2008
- Soligor får ej publiceras
- Bokehparty
Paris 2018
Fujifilm bjöd in till en GFX-träff en helg i juli 2018 i Paris med både bildutställning och bildutmaning. Korta affärsresor brukar var jobbigare än de är givande men eftersom det gällde GFX och med fotografering som fokus så kändes det rätt självklart att åka med. Här kommer några bilder från vår vandring genom Paris.
Alla som har varit i Paris har fotograferat Eiffeltornet. Jag ville ta en lite annorlunda bild av Eiffeltornet och detta blev resultatet. Kul att solen också ville vara med. Lite klurigt då grenarna blåste omkring och ofta skymde solen. Jag var i Paris med Fujifilm. Det hela handlade mest om GFX så jag kände att jag borde åka. Det var mycket trevligt, med ett härligt gäng fotohandlare från hela norden. Helt klart värt besväret. Affärsresor låter alltid lockande för den som inte varit på sådana. Normalt blir det knappt någon sömn under ett par dagar vilket faktiskt tär på en när man passerat 50 år. Sedan brukar det mest bestå av konferensrum, men inte denna gång. Planet gick 06:25 hemifrån, sedan var det full rulle till en dag senare när jag steg upp 03:00 för att hinna med planet tillbaka. Fujifilm hade lagt mesta tiden på att gå omkring och fotografera i Paris. Något som alla uppskattade mycket. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 1/90s, f/16 och ISO 100.
Detta är något som aldrig händer. En folktom plats vid Louvren. Att Louvren är otroligt vackert till både insida och utsida veta alla som varit där. Likaså vet alla som varit där att det är massor av folk överallt. När jag såg denna korridor och sista personen försvunnit så satt bilden där. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/60s, f/7,1 och ISO 250.
Ett snapshot på en vandring genom Paris så såg jag hur solen låg nära toppen på detta torn. Lite förflyttning gjorde att jag kunde placera solen mitt bakom toppen. Sedan var det bara att lita på dynamiken i GFX sensor då kontrasten i bilden var horribel. Typ kritvitt och kolsvart. Men informationen fanns där att locka fram i Lightroom. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 1/80s, f/32 och ISO 100.
Jag vet inte vem hon var, men platsen kan du nog gissa. Hon stod är och såg väldigt japansk ut men ändå väldigt fransk. Jag såg att detta kunde bli en bra bild. Men som vanligt står jag med fel objektiv på fel plats. Så denna bild är väldigt beskuren och därför inte klickbar till större bild, som de andra. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/400s, f/8och ISO 100.
Louvren har massor av konst innan för sina väggar men jag vill påstå att utsidan av Louvren är konst också. En pyramid framför en pyramid med vackra Louvrenpalatset i bakgrunden. Jag skriver palats för även om det är ett museum numera så byggdes det ursprungligen som palats åt Filip II August redan 1190. Sedan har det självklart byggts ut och byggts om i flera omgångar. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 39mm, 1/150s, f/11 och ISO 100.
Saint-Jacques torn i Paris. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/160s, f/16 och ISO 100.
Det borde bli riktigt bra bilder. Bilden är tagen på Fujifilms event på Magnumfotografernas utställning i Paris om ämnet "Home". De har monterat en GFX i bakstycket på denna vackra storformatskamera. Jag vet inte om du känner likadant, men det skulle vara galet snyggt att ha en sådan här kamera hemma i bokhyllan. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR och har tyvärr en hel del rörelseoskärpa men det spelar ingen stor roll för den här bilden.
Här är vi på venissage. Det var många fotografer som som fått ta bilder med temat "Hem". Även vi hade fått det uppdraget och hade en egen visning av våra bilder. Mina reskamraters bilder var faktiskt mer intressanta än de kända fotografernas. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 32mm, 1/60s, f/4 och ISO 125.
Här är en annorlunda bild. ett självporträtt faktiskt. Jag använde en Fujinon 50/1,4 från 70-talet med M42-gänga. En av mina medresenärer frågade varför jag hade så dålig optik på en så fin kamera. Svaret blev undvikande "för att det är kul" men rätt svar hade varit: du förstår inte. Andra tycket det var spännade och provade själva optiken och gillade både bokehn och hur den återger bilden. Taget med Fujifilm GFX50S + EBC Fujinon 50/1,4 M42, 1/210s, f/1,4 och ISO 100.
Vi kan se på fler bilder med Fujinon 50/1,4 från 70-talet med M42-gänga. Vid första anblicken tycker man det är lite roligt med kontrasten mellan de olika motorcyklarna tills man ser mannen i vänster i bild, då tänker man: What?? Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + EBC Fujinon 50/1,4 M42, 1/320s, f/1,4 och ISO 100.
Sista bilden tagen med Fujinon 50/1,4 från 70-talet med M42-gänga. Ett klassisk franskt café på kvällen. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + EBC Fujinon 50/1,4 M42, 1/60s, f/1,4 och ISO 160.
Lite fransk byggnadskonst. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/150s, f/11 och ISO 100.
Sedan 1998 har en artist som kallar sig "Invader" prytt Paris väggar med motiv ur japanska spelet Space Invaders från 70-talet. På senare tid så har tjuvar stuligt många av konstverken och sålt dem. De snodde dem mitt på dagen iklädda gula kläder under täckmanteln att de skulle jobba för kommunen. Många har fotograferat dessa tjuvar och lagt ut på sociala media så man tycker att franska polisen borde kunnat bura in dem. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/90s, f/11 och ISO 100.
Mer fransk väggkonst. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/300s, f/11 och ISO 100.
Lite färggladare väggkonst. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/60s, f/16 och ISO 640.
En fotograf som fotograferar en fotograf som fotograferar sin flickvän. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 32mm, 1/60s, f/16 och ISO 125.
Église catholique Saint-Merri i centrala Paris. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 32mm, 1/60s, f/4 och ISO 1000.
Ett fönster i Église catholique Saint-Merri. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 55mm, 1/60s, f4 och ISO 500.
Här har vi ett suddigt snapshot av en turist med intressant fotostil. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/60s, f/8 och ISO 100.
Louvren igen. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/105s, f/16 och ISO 100.
Cathédrale de la Sainte-Trinité med sitt väldigt speciella utseende. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 50mm, 1/160s, f/11 och ISO 100.
Ännu en vacker port i Paris. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 32mm, 1/60s, f/4 och ISO 640.
Det var bara något roligt med denna bild... hennes pose stämmer inte överens med vem som är fotograf. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/180s, f/8 och ISO 100.
Vilekn rolig idé till lampa. Många av oss har ju diabilder som vi aldrig använder. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 64mm, 1/60s, f/4 och ISO 640.
En av många, många vackra portar i Paris. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 32mm, 1/60s, f/5,6 och ISO 320.
Sista bilden får bli på det inte helt okända tornet. Här i en helt annan vinkel. Bilden är tagen med Fujifilm GFX50S + GF 32-64/4,0 R LM WR, 32mm, 1/100s, f/16 och ISO 100.
Text och bild: © Thomas Lövgren
2018-12-13